tirsdag 2. juni 2009

Hva nå?

Om atten dager er vi ferdige. Ferdige med tre års allmennfaglig utdannelse. Det er en ubeskrivelig følelse, så herlig - men samtidig så skremmende. Dette har resultert i en hel del tenking fra min side. Spørsmål angående videre utdannelse og hvor mine nærmere venner har tenkt seg, dukker regelmessig opp i hodet mitt.

Jeg tenker mye på dette, muligens for mye. Det en stor avgjørelse som skal tas. Det er liksom nå vi skal bestemme oss for hva vi vil bruke store deler av livet vårt på å gjøre. Jeg, for min del, ønsker å gjøre noe nyttig. Hjelpe andre mennesker. Føle at jeg er viktig for noen, at jeg gjør en forskjell. Men hva skulle det i såfall være da? Skulle gjerne blitt lege. Ja, jeg vet jeg er original. Men med mine fantastiske karakterer blir dette aldri å skje uansett. Sykepleier? Ja, kanskje. Da har jeg muligheten til å gjøre en forskjell. I allefall for noen. Men hva med pilot da? Tenk å sveve flerfoldige tusen meter over resten av befolkningen. Det må jo gi en ubeskrivelig frihetsfølelse. Men hvor passer dette inn i mine "hjelpe andre-planer"? Nei, som dere skjønner er jeg forvirret. Forhåpentligvis faller brikkene på plass etterhvert.

Men men, nok tenking for i kveld. Jeg er forøvrig tilfreds for tiden. Med noen unntak som ikke trenger nevnes. Har hatt ei fantastisk russetid. Et par uker med øl, skitne klær og en herlighet av en russebil gjorde godt. Det var den perfekte timingen for et avbrekk fra det vanlige, det tror jeg mange vil si seg enig i. Likevel var det herlig da vi igjen kunne bruke vanlige klær. Det å kunne pynte seg litt ved spesielle anledninger tror jeg de fleste, i allefall jenter, setter pris på.

Nå er det bare å se fremover og nyte tiden som kommer. Sommer og sol (forhåpentligvis). Så vil jeg benytte anledningen til å ønske alle lykke til videre i livet! Dette blir spennanes folkens! :))








Verdens beste Sirkus.


Ingen kommentarer: